Usahawan Makanan Sejuk Beku

on November 14, 2008



Baru-baru ini saya menonton rancangan Malaysia Hari Ini (MHI) di TV3. Apa yang menarik perhatian saya ialah mengenai paparan usahawan berjaya dalam bidang makanan sejuk beku atau lebih dikenali oleh masyarakat kita sebagai 'Frozen Food' iaitu Nani's Frozen Food. Pada saya amat menarik sekali mengikuti perkembangan usahawan-usahawan yang telah mencipta nama dalam dunia perniagaan di dalam negara mahupun yang telah sampai ke peringkat antarabangsa. Walaupun bukan saya yang mengecapi kejayaan tersebut namun saya begitu bangga dengan pencapaian usahawan-usahawan ini.
Nani's Frozen Food merupakan syarikat 100% bumiputera yang telah diusahakan oleh Pn. Rozaini binti Salleh. Syarikat ini ditubuhkan pada 15 Julai 2006 dan dikenali sebagai Ambang Dorongan Sdn Bhd. Kilangnya terletak di Gurun, Kedah Darul Aman. Begitu tabah Pn. Rozaini selama 2 tahun dapat mencapai kejayaan seperti hari ini.
Yang paling menarik sekali pada saya ialah produk makanan sejuk beku yang diusahakan oleh syarikat ini ialah kuih-muih tradisional orang Malaysia. Bayangkan kuih karipap, donut, cucur badak, apam, onde-onde, samosa dan pelbagai lagi telah disejuk bekukan untuk kemudahan pemakan-pemakan macam kita ni. Mungkin kita ni ada yang tak pernah tahu macam mana nak buat kuih-muih ini. Jadi dengan adanya kuih-muih tradisional sejuk beku ini, maka memudahkan kita untuk menyediakannya walaupun diwaktu-waktu yang tidak diduga seperti tiba-tiba saudara-mara datang malam-malam, keluarga mentua datang petang-petang, bolehlah kita menyeduakan kuih-muih ini dengan pantas. Tidak perlu lagi uli tepung, campur serbuk penaik, perah santan dsb.. Sedap pun sedap. Yang penting anda perlulah memenuhkan peti sejuk anda (freezer) dengan produk frozen food ni. Kepada sesiapa yang rasa malas nak pergi beli di pasaraya2, anda boleh ber'shopping' produk ini melalui online. Menarik bukan? Cuma pergi melawat di laman web syarikat ini dan buatlah order terus dengan memilih produk yang anda mahukan.
Untuk pengetahuan semua, produk ini telah sampai ke pasaran luar negara. Wow, hebatnya kuih melayu tradisional kita ni kan? Umm, jika ada yang berminat untuk memulakan perniagaan makanan sejuk beku bolehlah merujuk syarikat ini. Dan mungkin juga anda boleh jadi pembekal makanan sejuk beku di kawasan rumah anda suatu hari nanti.

Maklumat lanjut tentang syarikat ini bolehlah melawat laman webnya melalui link ini.

~Nani's Frozen Food~

0 komen/pendapat:

Post a Comment