Perniagaan Burger Secara Francais

on November 14, 2008

Baru tadi saya godek-godek terjumpa pasal penjual burger menjadi francisor menjual burger di sekitar Selangor dan Kuala Lumpur. Bayangkan daripada menjual burger di tepi jalan saja akhirnya penjual burger ini menjadi usahawan yang berjaya walaupun hanya menjual burger. Ini membuktikan kepada kita bahawa setiap apa yang kita rasakan tidak logik tidak semestinya ianya mustahil untuk berlaku sebelum kita cuba mengusahakannya.

Siapakah dia penjual burger tersebut? Jom kita berkenalan dahulu siapakah gerangannya.. Namanya ialah Suhaimi Abas. Semangatnya yang kental mendorong beliau menjadikan perniagaan menjual burger ini setanding dengan bisnes-bisnes besar yang lain. Mana tidaknya, melalui program francais yang telah dijalankan ini mampu untuk beliau memperkenalkan burgernya yang diberi nama OTAI BURGER @ Organisasi Tempat Ambil Ilmu (OTAI) Burger di sekitar Selangor dan Kuala Lumpur. Tapi bila agaknya ke serata Malaysia ye? Humm, ini tak mustahil berlaku kerana ramai anak muda sekarang ni yang berminat dalam menjual burger ini. jadi apa kata anda cuba memperkenalkan OTAI Burger ini kepada mereka.

Untuk maklumat lanjut atau ingin menyertai OTAI Burger bolehlah melawati laman webnya:

FRANCAIS OTAI BURGER

7 komen/pendapat:

Anonymous said...

waaah, menarik nih

Anonymous said...

Salam,

Francais adalah satu cara yg baik utk kembangkan perniagaan tanpa perlu expanding too much pada cost & operation. Normally, problem pada jenis perniagaan begini adalah mcm mana utk dapatkan satu sistem yang effisen yg tidak menjejaskan kualiti produk walau dimana pun ia dipasarkan. Competition adalah satu lagi faktor yg pengusaha OTAI perlu fikirkan. Baru-batu ini, saya makan nasi lemak di KFC dan roti bakar di San Francisco Coffee. Ia beri sedikit gambaran mengenai persaingan yg makin hebat dlm perniagaan sebegini.

Ismail N

Anonymous said...

sebenarnya,,, saya nie baru nak cuba 2 berkecimpung nak join OTAI Burger...sebab kat Sabah saya belum ada nampak lagi stall OTAI Burger...namun permintaan bagi makanan nie banyak kalu bleh plan baik2 maka insyallah akan berjaya. tulah saya baru nak isi form dan hantar...insyallah kalau ada rezeki dapatlah saya join OTAI Burger...nak berjaya macam bang tu juga..siapa kata pompuan x boleh buat. kan??

Anonymous said...

Anywhere sekarang ni pulak..saya rasa tak perlu brgantung dengan brand dari barad, misalnya KFC, MCDONALD, STARBUCKS... kalu OTAI Burger dapat selaraskan resepi dan tanmbah jenis makanan...gerenti OTAI Burger akan dapat menyaingi KFC, dan yang sewaktu dengannya..bukan apa...time-time dorang nak boikot barangan AS nie..saya rasa sesuai sangatlah jika OTAI Burger diiktiraf dan dibrand kan oleh rakyat Malaysia sendiri. buat apa nak agungkan brand luar sedangkan brand kita apa kurangnya...am i right??

unti3enn said...

Di Sabah memang belum ada sebab even di semenanjung belum keseluruhan negeri ada stall otai burger ni. jadi saya rase memang satu permulaan yang bagus buat affyn untuk memulakan step membuka stall otai ni di Sabah. memang pasarannya berpotensi untuk maju sebab burger ni memang disukai ramai. selamat mencuba dan semoga affyn berjaya. jgn lupa kongsi pengalaman anda di sini. =) sokong brand anak tempatan negara Malaysia kita sendiri..

edan said...

cmne nk sertai otai nieh??

Anonymous said...

ape laman web otai nie

Post a Comment